Bydgoska Scena Barokowa - koncert "Musica per Soprano e bella Tromba - sztuka clarino w XVIII-wiecznym Królestwie Polskim"
Wykonawcy:
Ingrida Gápová – sopran
Paweł Hulisz – trąbka barokowa
zespół instrumentów dawnych Et Arcus Adiuncti:
Radosław Kamieniarz, Viktoria Melik - skrzypce historyczne
Bartosz Kokosza - wiolonczela historyczna
Aleksandra Rupocińska - klawesyn
Agnieszka Mazur - obój historyczny
PROGRAM
Anonymus – Laudate Pueri à 2 (Psalm 112)
Johann Georg Conradi – Motette à 3 Lauda anima mea Dominum”
Franczisek Karwalski – Concerto à 3 Hic est dies de sanctis
Kaspar Förster Młodszy – Sonata „La Sidon”
Georg Philipp Telemann – Kantata (TVWV 1:1200/Ms Joh 318) – O Jesu Christ, dein Kripplein ist – Aria No 2 Beherzt, doch nicht geschwind
Johann Theodor Roemhildt – Kantata (RoemV 129) Herr Jesu, deiner tröst ich mich
O PROGRAMIE
Repertuar koncertu zawiera niezwykle rzadko wykonywane małe arcydzieła muzyki wokalno instrumentalnej okresu baroku. Kompozycje te dość często spełniały służebną rolę, stając się fragmentami odprawianych nabożeństw, zarówno katolickich, jak i protestanckich. Warto jednak zaprezentować je w wersji koncertowej, by ukazać piękno złożonych konstrukcji i zamysłów kompozytorskich. Co prawda nazwiska kompozytorów niewiele mówią współczesnym odbiorcom, jednak w XVII i XVIII wieku twórcy tacy jak Johann Theodor Roemhildt czy Kaspar Förster Młodszy byli powszechnie znani i uznawani. Polsko brzmiące nazwisko Franczisek Karwalski prowadzi nas do Warszawy, gdzie przechowywane są faksymile Concerto à 3. Jak wiemy obecność wybitnych instrumentalistów i wokalistów w czasach baroku prowokowała kompozytorów do tworzenia dzieł ukazujących kunszt tych artystów w pełnej krasie. Tak było z Johannem Sebastianem Bachem i jego trębaczem Gottfriedem Reiche czy Georgiem Friedrichem Händlem i Wiliamem Shore. Prezentowany program zawiera niezwykle wirtuozowskie partie zarówno sopranu, jak i trąbki. Wspólnym mianownikiem jest związek wszystkich kompozytorów, których dzieła są w nim ujęte, z ówczesnym Królestwem Polskim. Tym koncertem wykonawcy pragną złożyć hołd wspaniałym artystom, dziś bezimiennym, dla których powstały powyższe dzieła.
Informacje i bilety: www.bydgoskascenabarokowa.pl
Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Festiwal jest współfinansowany przez Miasto Bydgoszcz oraz Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Wykonawcy:
Ingrida Gápová – sopran
Paweł Hulisz – trąbka barokowa
zespół instrumentów dawnych Et Arcus Adiuncti:
Radosław Kamieniarz, Viktoria Melik - skrzypce historyczne
Bartosz Kokosza - wiolonczela historyczna
Aleksandra Rupocińska - klawesyn
Agnieszka Mazur - obój historyczny
PROGRAM
Anonymus – Laudate Pueri à 2 (Psalm 112)
Johann Georg Conradi – Motette à 3 Lauda anima mea Dominum”
Franczisek Karwalski – Concerto à 3 Hic est dies de sanctis
Kaspar Förster Młodszy – Sonata „La Sidon”
Georg Philipp Telemann – Kantata (TVWV 1:1200/Ms Joh 318) – O Jesu Christ, dein Kripplein ist – Aria No 2 Beherzt, doch nicht geschwind
Johann Theodor Roemhildt – Kantata (RoemV 129) Herr Jesu, deiner tröst ich mich
O PROGRAMIE
Repertuar koncertu zawiera niezwykle rzadko wykonywane małe arcydzieła muzyki wokalno instrumentalnej okresu baroku. Kompozycje te dość często spełniały służebną rolę, stając się fragmentami odprawianych nabożeństw, zarówno katolickich, jak i protestanckich. Warto jednak zaprezentować je w wersji koncertowej, by ukazać piękno złożonych konstrukcji i zamysłów kompozytorskich. Co prawda nazwiska kompozytorów niewiele mówią współczesnym odbiorcom, jednak w XVII i XVIII wieku twórcy tacy jak Johann Theodor Roemhildt czy Kaspar Förster Młodszy byli powszechnie znani i uznawani. Polsko brzmiące nazwisko Franczisek Karwalski prowadzi nas do Warszawy, gdzie przechowywane są faksymile Concerto à 3. Jak wiemy obecność wybitnych instrumentalistów i wokalistów w czasach baroku prowokowała kompozytorów do tworzenia dzieł ukazujących kunszt tych artystów w pełnej krasie. Tak było z Johannem Sebastianem Bachem i jego trębaczem Gottfriedem Reiche czy Georgiem Friedrichem Händlem i Wiliamem Shore. Prezentowany program zawiera niezwykle wirtuozowskie partie zarówno sopranu, jak i trąbki. Wspólnym mianownikiem jest związek wszystkich kompozytorów, których dzieła są w nim ujęte, z ówczesnym Królestwem Polskim. Tym koncertem wykonawcy pragną złożyć hołd wspaniałym artystom, dziś bezimiennym, dla których powstały powyższe dzieła.
Informacje i bilety: www.bydgoskascenabarokowa.pl
Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Festiwal jest współfinansowany przez Miasto Bydgoszcz oraz Województwo Kujawsko-Pomorskie.