Ekspozycję uzupełniają naczynia metalowe, głównie miedziane i brązowe, zdobione emalią przegródkową. Sztuka kładzenia emalii na wyroby metalowe jest techniką trudną i wymagającą od rzemieślnika precyzji i cierpliwości. Były to jednak cechy na Dalekim Wschodzie szczególnie pielęgnowane i cenione we wszystkich gałęziach wytwórczości. Być może to właśnie dlatego wyroby emaliowane z Chin czy Japonii osiągały prawdziwe mistrzostwo tego rodzaju zdobnictwa, które przecież od czasów starożytnych znane też było w świecie zachodnim. Wśród prezentowanych na ekspozycji obiektów uwagę zwraca para kadzielnic w formie mitycznych zwierząt – qilinów. Utożsamiane z europejskim jednorożcem są jednym z najważniejszych zwierząt mitologicznych w Chinach. Miało to być zwierzę o korpusie jelenia pokrytym rybimi łuskami, głowie smoka z rogiem, nogach i kopytach konia i ogonie wołu. Pomimo groźnego wyglądu był uważany za stworzenie życzliwe ludziom. Według chińskiej tradycji qiliny widywano tylko podczas rządów mądrych i sprawiedliwych monarchów. Były one ulubionym tematem dworskich artystów i rzemieślników. Są one także symbolem długowieczności, porządku i harmonii, a także wyrażają życzenie posiadania dzieci.