Pejzaże Tatr uwiecznione za pomocą pastelu, z widokiem z góry lub ze zbocza na Morskie Oko, pojawiły się wśród prac Wyczółkowskiego w 1911 r. kilkukrotnie. Prezentowany obraz to niezwykle przestrzenne ujęcie górskiego motywu. Na pierwszym planie kompozycji Wyczółkowski akcentuje pionowe drzewa, na drugim planie widzimy granatowo-niebieską plamę jeziora. Podobna wersja tego przedstawienia, wykonana również przy użyciu pasteli, w zimowej scenerii, znajduje się w Muzeum Okręgowym w Radomiu. Tatrzańskie kompozycje posiadały często wpływy japońskie. Wyczółkowski portretuje góry głównie w dwóch wariantach wiosennym rozświetlonym lub zimowym bardziej posępnym. Wyczółkowski portretuje góry głównie w dwóch wariantach - wiosennym rozświetlonym lub zimowym bardziej posępnym. Obraz Morskie Oko został wykonany na papierze przy użyciu pasteli, akwareli i kredy.