Edward Krasiński pracę zatytułowana „Interwencja” z 1975 roku wykonał w technice własnej na płycie pilśniowej, z użyciem charakterystycznej dla artysty blue scotch. Jeden z głównych protagonistów awangardy polskiej lat 60. i 70 XX w., współtwórca „Galerii Foksal”, był malarzem, autorem rzeźb, instalacji i form przestrzennych, inicjatorem zdarzeń artystycznych. Jednak najważniejszym aspektem jego działalności była postawa życiowa i twórcza, wyrażająca się „życiem w sztuce”. Od 1968 r. Krasiński zaczął identyfikować przestrzeń swojej sztuki niebieskim paskiem taśmy samoprzylepnej, umieszczonej na wysokości 130 cm. Wkrótce stał się znakiem rozpoznawczym twórcy, interpretowanym niekiedy jako wizualizacja linearnego czasu. Krasiński łączył w swoich pracach tradycję konstruktywistyczną z dadaistycznym żartem. Nie zgadzał się jednak z tymi krytykami, którzy przypisywali jego sztuce konceptualizm: "To, co robię, jest jak najbardziej realne, aż do obrzydzenia!".